مصطفی شوقی: خبر کوتاه و تکان‌دهنده است. حسین رضازاده قهرمان دو دوره المپیک و چندین دوره مسابقات جهانی به احتمال زیاد در المپیک پکن مسابقه نخواهد داد.

گرچه قهرمان اسطوره‌ای ورزش ایران تمرینات سخت خود را برای تکرار سومین طلای المپیک آماده می‌کرد، اما عوارض سخت بیماری‌های متعدد که در چند سال اخیر به شدت وی را آزار می‌داد، رکوردهایش را با چالش مواجه کرده است.

شدت بیماری رضازاده به قدری است که وی حتی با مشکلات سختی برای ادامه زندگی مواجه است به طوری که قند خود او به شدت افزایش پیدا کرده.

حسین رضازاده پیش از این گفته بود:  «توقع‌های زیاد مردم کمی اذیتم می‌کند.» این هم موضوعی است که اهالی خانواده وزنه‌برداری با تبلیغات پیاپی به وجود می‌آورند.

قهرمان بازی‌های المپیک سیدنی و آتن اما در گفت‌و‌گویی که بیشتر سعی داشت فضا را برای اعلام چنین وضعیتی آماده کند، تاکید می‌کرد: «این همه زحمت می‌کشم. از خانواده و تفریح دورم.

باید با درد بخوابم. از خستگی برخی شب‌ها خوابم نمی‌برد. خیلی سخت است. 11سال است که در هر مسابقه‌ای که شرکت کردم با افتخار بازگشته‌ام. رکورد دنیا را زده‌ام. مدال طلا گرفته‌ام.

دوست دارم اکنون یک کارشناس خودش را جای من بگذارد. آیا کسی در این شرایط دو بار فشار برای قهرمانی در المپیک تحمل می‌کرد؟مگر من خودم دوست ندارم طلای المپیک را بگیرم.

مردم بدانند که هر ورزشکاری خودش بیشتر دوست دارد به مدال طلای المپیک برسد. اکنون با درد زندگی می‌کنیم که طلا بگیریم. من شب‌ها در استادیوم آزادی می‌خوابم.

نه به خانه می‌روم و نه به هتل. همین جا در استادیوم می‌خوابم. همه‌ این سختی‌ها را تحمل می‌کنم تا سومین مدال طلای المپیک را به دست بیاورم. اگر نمی‌خواستم به المپیک بروم یا طلا بگیرم، این همه سختی نمی‌کشیدم.»

رضازاده اما با حسرت سخن می‌گفت، شاید این روز را پیش‌بینی می‌کرد که اعلام کند در المپیک به روی تخته نخواهد رفت: «من کم‌کم به آخر خط قهرمانی‌ام می‌رسم. این رسم دنیاست.

دیگر من آن ورزشکار جوان نیستم. من تلاش‌هایم را کرده‌ام، مدال‌هایم را گرفته‌ام و رکوردهای دنیا را زده‌ام. اکنون فقط به سومین طلای المپیک نگاه می‌کنم. پس از آن باید جوان‌ترها جای من را بگیرند.

اما خواهش می‌کنم با من طوری برخورد نکنند که ورزشکاران جوان انگیزه آمدن به ورزش را از دست بدهند. توقع بیش از حد خیلی سخت است.»

برای اعلام اینکه حسین رضازاده در المپیک مسابقه نخواهد داد، جلسات بسیار زیادی برگزار شده است. مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری با بررسی جوانب موضوع در تلاش هستند از اثرات منفی کناره‌گیری رضازاده از المپیک بکاهند.

به نظر می‌رسد  در چند روز آینده مسئولان ورزش و خود حسین رضازاده در این مورد اظهار‌نظر رسمی خواهند کرد و دلایل این کناره‌گیری را اعلام می‌کنند.

کد خبر 58878

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز